Leverans 1-2 vardagar / Fri frakt från 1000:- / Svensk webshop - Inga tullavgifter

Köpvillkor

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Orderbekräftelsen skickas ut automatiskt. Finner du något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]Beställning medför betalningsansvar. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs.

Priser
Alla priser på våra sidor anges i SEK och är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna i webshopen och för eventuella prisfel. Om felaktigt pris har angetts i samband med beställning meddelar vi dig omgående och inväntar ditt godkännande innan beställning slutförs. 

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella text- eller bildfel såsom felaktig produktbeskrivning, prisinformation eller lagertillgänglighet/leveransinformation. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.  

Betalningsalternativ
Vi har flera betalningssätt att välja på; Swish, Klarna Checkout samt förskottsbetalning.
Vid förskottsbetalning betalar du in totalsumman direkt till vårt BG-konto 5110-8074 efter att du mottagit orderspecifikationen, glöm inte att ange ditt ordernr som betalreferens. Det tar alltid en extra bankdag innan vi kan se din betalning på vårt konto, om det är bråttom vänligen välj ett annat betalningsalternativ.

Leveranser
Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats. Leveranser sker med Posten och DHL, det går även att välja att hämta upp varorna på plats. Det är köparens ansvar att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt.

Ångerrätt
Som privatperson har du rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet. Företag omfattas inte av ångerrätten.

För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Om varan har använts, utsatts för slitage eller saknar tillhörande förpackning kommer ett värdeminskningsavdrag göras innan dina pengar återbetalas.

Observera att många av våra produkter är kosmetika och kan av hygienskäl inte skickas tillbaka om de är öppnade eller använda.

Vid utnyttjande av ångerrätten är det du som kund som ansvarar för returfrakten. Varorna skall återsändas väl emballerade så att inga skador uppstår. Kontakta oss på [email protected] innan du returnerar någon vara.

Om du vid beställningen har uppnått gränsen för fri frakt och sedan returnerar varor, så kommer vår ordinarie fraktkostnad att påföras om din retur medför att du hamnar under beloppsgränsen för fri frakt.

Varor som man beställer och som sedan inte hämtas ut hos ombudet omfattas inte av ångerrätten, utan behandlas och debiteras som ett ej uthämtat paket, se nedan.

Reklamationer
Vill du reklamera en trasig eller felaktig produkt? Kontakta oss snarast via mejl på [email protected] så hjälper vi dig med instruktioner hur du ska gå vidare. Vid en del uppenbara fel kan det räcka med att du mejlar en bild, i andra fall kan du behöva skicka tillbaka produkten för att vi ska kunna undersöka felet. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.

Du har 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamationen ska ske inom rimlig tid, 2 månader anses alltid vara inom rimlig tid. Vill du veta mer om reklamationsrätten kan du läsa hela konsumentköplagen på riksdagens hemsida, eller lite mer lättförståelig information på Hallå Konsument.

Ej uthämtat paket
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss behöver du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss som en retur. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Att själv returnera paketet är billigare än att inte hämta ut det.

Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Dessa villkor gäller från 2021-09-01 och tillsvidare